CONGGEANG – Meski mendapat penolakan di Desa Sekarwangi, pihak Desa Narimbang, Kecamatan Conggeang justru melakukan inisiatif sosialisasi proyek pembangkit listrik panas bumi (geothermal) kepada sejumlah warganya, meski hal tersebut belum dilakukan oleh pihak pengemban proyek, PT Wijaya Karya selaku perusahaan yang akan melakukan eksplorasi Pembangkit Listrik Tenaga Panas Bumu (PLTP) di Gunung Tampomas.
“saya berinisiatif turun langsung ke tiap RW dan sudah tiga RW yang sudah kita datangi, dan dari ketiga RW ini pada umumnya kurang memahami ikhwal proyek ini, dan apa kerugian dan keuntungannya,” ujar kepala Desa Narimbang, Sukria, kepada wartawan sumedangonline.com, di ruang kerjanya, Kamis (9/6) lalu.
Ia mengaku, memberikan sosialisasi menjadi salahsatu tanggung jawabnya untuk mengetahui apa yang belum ia ketahui. Menurutnya, hingga kini dari jumlah 6 RW, tinggal 3 RW lagi yang belum mendapatkan sosialisasi.
“berdiskusi dengan seluruh warga diharapkan mampu mencarikan solusi terbaik dalam menyikapi persoalan kekhawatiran warga” ungkapnya.(jnr)
hebat,,,,
tapi kunaon karek ayeuna??????
padahal nu namina sosialisasi mah kedah dianggalna..
ngabahas tulisan, diserat “MASYARAKAT KURANG MEMAHAMI PROYEK INI, DAN APA KERUGIAN DAN KEUNTUNGANNA””
PAdahal awalna nu di gembor-gemborkeun yen proyek ieu tanpa dampak alias 0% (nol persen).
cik akhhh ari ieu naon eusina nya:
http://www.mandailingonline.com/2011/03/pp-gabema-madina-beberkan-dampak-negatif-geothermal/
sayong ah da kaping 11 kamari mah terahir wew. pada umumna nu 6 rw teh narolak kana ayana geotermal teh. sok we tampung aspirasi rayat teh tong nu boga taneuh wungkul di cukanganteh.
Tindak lanjuti hasil sosialisasi dengan pemungutan suara antara yang setuju dan yang tidak setuju. Kemudian jadikan hasil tersebut sebagai bahan rekomendasi bagi kelanjutan proyek, dilanjutkan atau dihentikan sama sekali. Karek namina adil, jangan sampai sosialisasi dijadikan bagian dari Justifikasi bahwa proyek layak, menurut perfektif pribadi dan golongan, sementara pandangan mayoritas masyarakat yang tidak setuju, malah diabaikan. Keuntungan proyek ? Hanya untuk golongan tertentu dengan jumlah relatif kecil dibandingkan dengan dampak yang ditimbulkan. CSR ? paranti nyumput saheulaanan. Geus kalaksanakeun mah kahayang maranehna, bakal dieureunan. Teu percaya ? tuh loba contona.
Tindaklanjuti dengan pemungutan suara, supaya jelas antara yang mendukung dan yang menolak proyek tersebut. Hasilnya jadikan rekomendasi untuk keberlanjutan proyek. Kakara adil. Satu orang satu suara. Dalam proyek ini, jangan jadikan sosialisasi hanya bagian proses komunikasi satu arah tapi harus dijadikan solusi antara dua kubu yang berbeda pendapat. Pihak pemerintah hanyalah sebagai Mediator yang menjadi jembatan antara pihak pengusaha dengan keinginan mayoritas masyarakat, sehingga penyampaian informasi harus netral, tidak memihak, memberikan informasi yang berimbang antara keuntunngan dan kerugian geotermal dan yang paling penting ” MENYERAHKAN KEPUTUSAN TENTANG GEOTERMAL KEPADA MASYARAKAT”. Lamun ieu dilaksanakeun, Insya Allah moal aya gejolak. WIbawa pemerintah terjaga dan masyarakat merasa mempunyai tempat berlindung dari hal-hal yang dianggap akan merugikan mereka. Sanggupkah ? pasti sanggup, sepanjang tekanan dari masyarakat tentang kondisi ini terus berlanjut. Tidak menyerah kepada keadaan dan takdir, tapi berjuang dengan segala kemampuan.
KADES jigana nyobaan jadi calo geothermal tah, ari suara rahayatmah teu didenge tah ku kades teh
pa kuwu sukria sakedahna mah tos tiasa maca situasi rakyatna. rakyat diam bukan berarti setuju!!!! tapi sabalikna rayat diam teh baning ku bosen ku pakuwu ngabohong wae.!! malih sok ngaku2 kondusip bari pakuwu teu terang hartosna. buktos di rw 6 aya nu naros kieu. naha pakuwu teh kuwu PT atanapi kuwu urang narimbang? sareng di rw 1. aya tokoh nu nyebatkeun gera ggu kahayang rayat (nolak) da pakuwu teh di pilih ku rayat narimbang.!!!!!
pakuwu aya inisiatif ngayakeun sosialisasi geotermal. aya tokoh di narimbang nu nyebat wanian ngayakeun sosialisasi geotermal padahal urang desa termasuk pakuwu sanes ahli di bidangna naha sayong teh mani kaleuwihan pakuwumah. teu ngarti situasi rayatna nu geus embungeun make seseleket wae.
balad kuring kalahka di sebut2 propokator ku kuwuna sorangan aneh kuringmah. berarti kawas kitumah geus teu nyaah karayatna tah kuwu teh. kuring apal tinu koran etateh. jeng apal kanu di sebut di koran eta tp moal di sebutkeun didieumah. boh inisial komo aslina. sanajan beda lembur ge da koranmah nyebar atuh. ralat tah cariosan pa kuwu teh bisi malik selah.
pakuwu nyebutkeun di cianda kondusip naon kondusipteh? naha pedah teu aya patarosan nu nyebatkeun nolak atanapi kumaha? padahal nuju di cianda mah nu hadirna ge sakedik. naha ari cicing teh berarti satuju nyah? panteu kitu sanes? cicingteh saleresnamah ngalawan kupunduk mereun.
pakuwu sukria. kade ulah kababblasan ari nyarios teh isin ku jabatan! make masarakat kuring mah barodo! jeung tukang ngarit wungkul. apanan SUHANTA ATMAJA teh nu kantos janten DPR jaman baheula sanes jalmi bodo. etateh urang NARIMBANG. sareng seueur deui nu sanesna tug dugi ka danget ayeuna seueur jalmi2 pinter nu jebul ti urang narimbang. komo soal ISLAM sok di anggo pangjugjugan alim ulama ti luar daerah. pan etateh nandakeun di narimbang teh sanes barodo!! tapi sawalerna. prak emutan ieu seratan teh.
tah eta jang, nupikasieun ku Uwa teh, sosialsasi teh dianggap ukur sarat ngalegalkeun proyek. Padahal lain kitu. sosialisasi mah ukur pemberian informasi. Teu leuwih ti kitu. Soal eta aya nu nanya atawa henteu, euweuh pangaruh. Nu penting mah, hiji mangsa, bere kabebasan masyarakat pikeun milih. Satuju atawa henteu. Lain nyimpulkeun sorangan kitu wae. Uwa yakin, Urang Narimbang palinter. Cenah ayeuna cicing wae ?eta mah ukur jigana wungkul. Da geus apal atuh, kumaha ketakna pamarentah. Ke geus waktuna mah, bakal geunjleung geura. Sarerea urang narimbang bakal sauyunan jiga baheula keur nolak hal nu ampir sarua. Cing jang’ Bere wadah masyarakat pikeun nepikeun unek-unekna. kumaha we carana mah, Ujang pasti leuwih apal. Tujuan utamana mah, ameh pamarentah nyahoeun kana kahayang masyarakat nu sabenerna.
pasilitataor istilah nu beken tapi pamahaman nana kurang di ketahui salah saurang pamingpin di narimbang. urang sederhanakeun we (CUKANG/jembatan) tah kumaha ari pungsi cukang. kade ulh berat sebelah. sing bijaksana sok nya laksanakeun.
mamang mah ngan ukur di pake panudingan wungkul da saenyanamah masarakat di 3 desa langkung tiheula pinternateh. buktos cilangkap aya891 nu nbolak. sekar wangi narimbang unggal riungan teh loba nu nolak bahkan nu boga taneuh ge loba nu narolak ngan kapaksa wungkul.
tolong kepada pemerintah batalkan saja proyek geothermal itu. karena belum jadipun sudah menuai dampak sosial yg cukup besar. apalagi budaya dan kebudayaan urang sunda akan musnah.
Mang… puguh abdi mah asa reueus ku ketak mamang teh. Wani mertahankeun hak urang lembur. Moal aya nu bisa nyalahkeun kana lengkah mamang. Dijamin ku Undang-undang, bari didukung ku sora nu bener-bener aya di masyarakat. Ketak mamang mere inspirasi ka warga nu sejen, yen urang boga hak pikeun nyarita dina sagala hal anu nyangkut kana kapentingan rakyat loba. Nu asalna teu wani jadi ngilu wani. Ceuk abdi mah , ulah robah mang…. karunya ka masyarakat anu geus neundeun harepan kana ketak mamang. Malah mun bisa mah, sing leuwih semangat deui tibatan kitu. Pikeun ngabuktikeun yen naon nu dilakukeun ku urang, teu nyalahan kana aturan nu aya. Salam ti alo.
rek kusaha deui hak urang di pertahankeun. ari lain ku urang mah. moal mundur lo. inpirasi mmng ka ingetan ku balarea nu teu wani nyarita. sareng ku AA komar, hj latifah, hj empong/h yayat jeung nu sanesna. anjeuna alim ngical taneuh saupami piomongen balarea mah. kahartos ku mmng alesana teh, da dampak negatifna sanes anjeuna wungkul nu kabageanteh tapi balarea nu teu tuah teu dosa ge ngiring kabagean. mudah2an pamadegan aranjeuna nu gaduh taneuh sing panceg nyaah ka balarea urang doa keun ku urang aamiin.
Mang, alo mah yakin.. lengkah mamang bakal berhasil… sabab mun di tingali tina teori Advokasi Sosial, beberapa kondisi yang diharapkan dalam teori itu, sudah tercipta diantarana :
1. Penyadaran masyarakat, secara perlahan masyarakat mimiti sadar, yen maranehna boga hak pikeun nembongkeun kahayangna anu di jamin ku undang2.
2. Isue geotermal menjadi bernilai jual tinggi, sehingga masyarakat terfokus kana isue tersebut, dan secara dinamis berkembang untuk berwujud menjadi sebuah gerakan yang terorganisir.
3. Hot Spot ( titik api ) tidak terpusat dalam satu tempat aja tapi tersebar secara merata, sehingga mempunyai kekuatan yang luar biasa. Semua pelosok Narimbang sudah mulai mengeluarkan asap dan bila suatu saat ada hembusan angin, maka api akan menyala.
Tah eta nu ku alo kasawang mang….. lengkah mamang geus menghasilkan kondisi yang kondusip pikeun karaharjaan sarerea. Kukituna, moal petot2 alo ngadoa, mudah2an Nu Maha Kawasa, masihan kasehatan jeun kakuatan ka Mamang pikeun berjuang nepi ka berhasil. Amin
slm bkts k urang nrmbng, kmh pa kades asa n th,dulur jadi batur,batur jadi dulur….pntn mung ra2osan smkuring tp caket2 k enya sprtos n th…sok ath nu plntr geura antrup kn kmh ilmu cek agama,ilmiah na antrup ken jeng kanyataan nu tos trjadi kakara jadi bener geura moal kabeneran wngkul..htr nhn smd online prbds tos ngrng nmbrung
salak & emping memang kahasilan ti urang narimbang. tah eta we atuh kembangkeun, tong nu lain2. ari salak&emping nyerap tanaga kerja loba teu kudu sarjana. ti mimiti dodol salak manisan, ketring(jeketkering) ti mimiti bandar, nu kuli ngala, nu mesek ojeg oge kabagean. tong susah ku PAD asal bisa ngaturna pamarentahmah. tah ete unek2 masarakat narimbang. perhatikeun nya.
kanggo k pa kuwu mangga aos ieu artkl.
Ketua Pimpinan Pusat Keluarga Besar Mahasiswa Mandailing Natal (PP Gabema Madina) Agussalam Nasution mengatakan, sebetulnya banyak sekali dampak negatif dari kehadiran geothermal, diantaranya pengeboran sumur geothermal menghasilkan berbagai macam limbah.
Hal itu disampaikan Agussalam di Desa Sibanggor Julu, Kecamatan Puncak Sorik Marapi, Kabupaten Mandailing Natal (Madina), Jumat (25/03/2011).
Dijelaskannya, dalam eksplorasi geothermal jumlah limbah yang paling besar dihasilkan adalah drill cutting (serpih bor) yang menurut PP No 18 jo 85 Tahun 1999 tentang Pengelolaan Limbah Bahan Berbahaya dan Beracun (B3), drill cutting yang dihasilkan termasuk dalam limbah B3 yang wajib untuk dikelola.
Selain itu pembangunan geothermal juga akan mengakibatkan terjadinya ancaman hujan asam yang akan merugikan masyarakat, terganggunya stabilitas tanah sehingga bisa menimbulkan bahaya erosi dan amblesan (subsidence) akibat pengeboran (drilling) dan lalu lalangnya kendaraan pengangkut alat- alat berat (trailler).
Dampak lainnya juga adalah menyusut dan menurunnya debit maupun kualitas sumber mata air tanah maupun sungai-sungai di sekitar area pembangunan yang akan menyebabkan gangguan pada kehidupan biota perairan dan menurunkan kemampuan tanah untuk menahan air.
Selain itu kehadiran geothermal juga bisa berakibat terganggunya kelimpahan dan keanekaragaman jenis biota air karena diperkirakan akan tercemar zat-zat kimia SO2, C02, CO, NO2 dan H2S yang mana zat-zat ini juga bisa menyebebakan menurunnya kualitas kesehatan masyarakat sekitar karena udara akan tercemar gas H2S yang dihasilkan PLTP pada tahap uji coba sumur pemboran.
“Jadi kalau dikatakan geothermal itu ramah lingkungan, tunggu dulu. Jangan langsung percaya,” tegas Agussalam yang pernah menjadi penyuluh lingkungan pada Yayasan Hayati Indonesia. (BS-026)
Sumber : Beritasumut
parantos istihoroh pakuwuteh? kade hilap pakuwu ku anjeun ah. ari ka ustad mani gampil miwarang istihoroh. tos katinggal hasil istihoroh para ustsd teh. arimbang di bagi 3. amankeun we narimbang pa kuwu/kulisi. maling leuleutikan bilih ngagedean ari di antepmah (da meri ge berharga) teu aman di narimbangteh. komo pan kungsi aya nu kagarongan motor. ta pedah teu aya acisan. ari nu kitumah.
punten ka sumedangonline singjanten pasilitator oge kade ulah janten jalantol wungul. hartosna nu di pasilitasi teh pemerintah wungkul. tolong pang geuingkeun tah pakuwu sukria teh. da apal ku ajneun situasi rayat marimbang teh seueur keneh nu nolak batan nu satuju. mangga sumping we ka narimbang. dangu masarakat nu seueur na.
rayat abdi pamarentah, pamarentah adbi rayat. pek laksanakeun jeung lenyepan ku pamarentah jeng rayat. pamarentah ulah ngan ukur wisata wungkul nu aya di pikiranteh! pikirkeun karujit jeng kageuleuh batur, pan wisata teh aya nu nimbulkeun rurujit jeung kamasiatan. kade ulah nepi ka nu untung2 nu rugi2 sarua masalah geotermal oge aya rurujit. nu di sebut pencemaran jeung polusi. komo aya hubunganna jeung wisata. da moal kabeh jadi pemandu wisata. girang we kelola sing bener wisata di narimbangmah. wasalam
saur abdimah ,kades sareng bpd kedah secepetna tiasa nampung aspirasi masarakat antara pro dan kontra ,ingat pemerintah adalah sebagai pembantu masyarakat.bade kitu bade kie oge kumaha masyarakat mayoritas tekenging kemahakarep sorangan wae.bilih matak cilaka ahirna.sae resakna alam tergantung manusia sanes kumaha allah , lamun bade kumaha allahmah atoswe tekenging makan .justru allah kumaha manusia,allah moal ngaruksak lamun tedi ruksak ku jalma.
Satuju jang, sok atuh kumpulkeun bukti tertulis antara pendukung jeung nu nolak, ambeh aya bukti boh keur kuwu atawa pihak nu kontra. Geus kitu mah, moal aya deui manipulasi, jiga kajadian ayeuna. Hak urang, kawajiban urang mertahankeun lembur nu urang. Tong sieun jang, dijamin ku undang-undang, geuning kamari oge dulur urang nu ngabela ka urang bebeakan, alhamdulillah aman, sehat, jagjag belejag, teu kirang nanaon. Cuang daroakeun jang, sing sehat tah si Mamang teh, semangatna sing angger kuat, nepi ka hasil nu diharepkeun ku masyarakat Narimbang. Amin
geuning aya keneh lembur narimbang teh. eta bukti aya keneh nu komentar. leres pendapatteh alam moal tereh ruksuk mun teu di ruksak ku jalmimah. urang sasarengan ku urang piara alam teh kumaha we carnamah. da amang ge nolak ieu proyek teh sanes nolak program pamarentah. asal ulah di wilayah gunung tampomas we. mangga we sing tebih ti gunung tampomas.
memang kuring jauh ti pasisian. nu teu sakola-sakola acan ceuk paribasamah. tapi da terang ari di kasieun mah. naha teu meunang nolak ka geotermal? pan tos aya jatigede atuh di sumedang teh. piara we nu tos aya! anggaran tong di korupsi. meh teu runtuh deui!!! da beja mah nguping abdige.
Hey sadayana…… PAD SUmedang defisit 7,5 M. Paingan mani tipoporosea….nyeueurkeun proyek. Da bd nambalan bolong……. dikirana rahayat barodo….. karunya ku menak ayeuna hayang senang tina enteng….pamong praja bejana…. padahal pangreh praja. Ka Camat Buahdua jeung Conggeang anjeun diajenan ku rahayat mun hidep nyaah jeung ngadenge rahayat lain ngadenge pausahaan jeung atasan nu korup.
pemerintah menggemborkan PAD yg hanya utk di korupsi. kenapa demikian krn setiap ada proyek sarat dengan ulah para koruptor. dr perizinan sampai dg pelaksanaan. sy menanggapi komen trosky. pakuwu juga mengatakan minim maksudnya kalau ga ada proyek. alesan apa ya buat di korupsi lagi. seperti Nazarudin gitu. kan awalnya dr proyek. yg bener aja PEMERINTAH/PEMERINTAHAN itu jangan cari lahan buat di korupsi. pikirkan rakyat kecil dong kita sudah merdeka masa masih di jajah para koruptor? HUT RI KE 66.
kuringmah karep wae , da di pikir pikirteh kalah matak loba piomongen gening , jadi rek tulus hempek rek moal tulus kumakarep da kuringmah jalmi alit
Hidup kuma karep,…..hidup takdir…..
hidup kumakarep. di narimbang di taun 2010-2011 tos 4 kali aya nu kagarongan pamarentah masarakat kumakarep weee. da kalah manjangkeun piomongeun ari neangan bangsatmah. tah sifat eta nu kudu di leungitkeun teh ari hayang sejahteramah. aman tengtrem sepi paling towong rampaog jauh balai deukeut rezeki. teu satuju ayana pengeboran di wilayah G Tampomasteh.
di narimbang bulan puasa 1432 aya nu kagarongan di bulan sawal aya nu kamalingan. aparat ds teu aya nu wantun neangan eta bangsat, alesana teu aya waragad ti anu kapalingan ckck. ari gethermal mah maksakeun da seueur uang sakuna panginten. bukti kuwu,kulisi,kokolot bungbeng ngarampas aspirasi rakyat nu nolak. tuluy lapor ka pulisi na teu salah kitu peta teh pa.
Kade pa ah teu kenging nga bobodo jalmi nu bodo,bilih kaduhung…..
Cing karunya ka anak incu…..kang kumaha mun tmpomasna bitu alatn gheotermal rek lumpat ka mana ilaing..
pa kuwu narimbang sukria di kelilingi ku maling2. naon margina sabab di taun 2011 ieu seueur pisan nu kapalingan ti ngawitan maling meri/bebek,lauk,hayam dll dugi ka emas artos nu jutaan. teu acan aya nu kapaluruh keur naon gaduh kulisi ari teu aya guna mah. ongkoh sibuk ngurus wae proyek geotermal. dugikeun aspirasi masarakat nu nolak geotermal teh di sebatkeun han ukur segelitir saur pa kuwumah. kade ka luli2 eta numaling teh pan masarakat mah aya praduga ka aparat pa kuwu nu maling lauk, meri. oknum RT.
Kades Narimbang HATI-HATI kudu asak Panimbangan dalam mengambil Keputusan.
KENA KARMA Ti Raja Sumedang pek lamun Salah!!.
Almarhum Raja Sumedang Eyang Prabu Tajimalela Moal Rek NganteB Saha Wae Jalma Anu rek NgaRuksak Wilayah Sumedang.MASALAHnya Bukan Sebatas Aspek Ketidaktauan Warga dlm menyingkapi Apa Dampak keRugian & Keuntungan yg akan terjadi dari Pembangunan Proyek Gheothermal nanti.Tetapi ini “MENCAKUP KESELAMATAN UMAT MANUSIA”
KHUSUSNYA SELURUH WARGA KOTA SUMEDANG!
SARAN LAMUN AREK NYIEUN KARUKSAKAN LAIN TEMPATNA DIBUMI TATAR SUNDA SUMEDANG LARANG.KADITU SING JAUH.
Sumedang Bukan Amerika Atau Canada yg Harus membutuhkan Metode Gheothermal untuk mendapatkan Sumber Energi Yang di dapatkan dari perut Bumi. Karena Udara Yg Sejuk Dan Tropis Lebih Justru Berpeluang Untuk Sumedang Dalam Memajukan Objek Wisatanya.Tanah Yang Subur dan PanoRama Bukit2nya Yang Indah.Ketimbang Harus Terjadi PemanaSan Global Akibat dari Geothermal.
kade pakuwu narimbang jambu tatangga. pikirkeun tatanga anak incu urang jaga ulah abong meunang uang saku pakuwu teh di pilih kurayat sanajan ku urang narimbang. tatangga sabudeureuna pikirkeun jeung kudu terbuka ka masarakat mah. pasukria ulah ngan tarik ngomong wungkul. tapi kudu tarik mikirkeun rayat nu barongkeakan.
MANI ATOH KANU RESEP NYARIOSMAH NYA ASA AYA BAHAN PIWANGKONGEN MEH TEU SEUER SAUR GERA REMBUG PEMUNGUTAN SUARA KE HASILNA KABUKTOS